tisdag 4 september 2012

Getingstick och en skön runda

Jesus vad jag missköter mitt bloggande men det där går i vågor. De senaste dagarna har jag "återupptäckt" Twitter och då blir bloggen lite lidande. Det går ju så förbaskat kvickt att slänga ur sig några rader då och då och sen blir liksom bloggbehovet stillat.
Nu ska jag i alla fall ge er en liten uppdatering:)

Min tisdag började lite i moll om man säger så. Det brukar just tisdagar göra av någon knasig anledning...hmmm...ja i vilket fall som helst så bröt jag av en nagel väldigt illa och långt ned på nagelbandet. Ajaj! Medan jag står och muttrar och försöker klippa nageln på ett hyfsat sätt så känner jag att någonting kryper i nacken. Utan att tänka mig för så viftar jag instinktivt med handen och DÄR fick jag ett stock av en geting. Fick lite panik för det kändes som om den fortfarande var kvar under T-shirten så jag fick kasta den av mig! Tur att vi inte hade öppnat på jobbet än;)
Har bara blivit stucken av getingar två ggr i hela mitt liv och det är ju egentligen otroligt med tanke på att jag har jobbat på kondis i 11 år! Nåja...det blev bara ett litet rött märke så det var ingen större fara...

Det var väldigt lugnt på jobbet idag så det blev en del städande. Kände mig i alla fall något piggare idag. Igår var jag typ levande död hela dagen efter helgens nattjobb. Fattar inte hur folk orkar jobba skift och natt. Hela min kropp protesterade vilt kan jag säga. Magen blev helt knäppt och jag blev uppblåst och samlade på mig mängder med vatten. Höll knappt att få på mig gummistövlarna igår för att benen var så svullna...

Idag fick det bli smaskig thaigryta med lövbiff till middag. Hade verkligen längtat efter det! Har blivit dåligt med riktig middag den senaste tiden så det var gott att få något annat än omelett, ägg, bacon, sallad eller hamburgare...gjorde massor så jag jag imorgon också.

Efter middagen var jag rejält slö (som vanligt) och hade inte den minsta lust att komma ut på löprunda men jag hade å andra sidan ingen bra ursäkt alls att skippa den. Behöver all träning jag kan få...
Eftersom förkylningen vägrar att släppa så valde jag att ta en lagom runda utan intervaller. Målet var endast att springa på så mycket jag hade ork till. Började med några kilometer på elljusspåret med några rejäla stigningar. Sprang i alla.
Idag var det första gången på evigheter som det kändes förhållandevis lätt att tuffa på. Kanske är kroppen på G igen?
Hoppas verkligen det så att det blir fina träningsveckor innan det är dags. Sprang totalt 7,5 km med tempo 5:53 min/km. Inte illa men långt ifrån mitt mål. Att springa milen under 50 minuter var kanske att sikta lite väl högt. Kommer jag under 55 min får jag vara mer än nöjd om man kollar på formen i dagsläget. Skön runda var det i vilket fall som helst.
Imorgon blir det fotbollsträning istället. Matchen mot Töcksfors blev tyvärr flyttad så nu får man träna ordentligt imorgon och sen ladda för hemmamatch på lördag istället...

Är faktiskt ledig imorgon och ska hinna med både möte på skolan samt klippa mig. Ljuvliga dag! Är verkligen grymt långhårig nu så det ska bli en höjdare...
See ya then!

Inga kommentarer: