onsdag 22 augusti 2012

Höstmorgon

God morgon på er.
Idag var det verkligen hösten när man tittar ut. Inte så ångestladdat som man kanske kunde tro. Jag gillar oftast hösten (om det inte regnar i ett kör), det är vintern och kyla jag hatar. Hösten kan vara ganska skön och mysig på ett sätt...

Idag bad jag Peter att väcka mig tidigt så att jag skulle hinna att gå upp och käka frukost i lugn och ro. Blir lätt att jag bara ligger och snoozar i evigheter och får det stressigt sen. Vet inte varför jag gör så för har jag väl kommit upp ur sängen så vaknar jag till snabbt och jag hatar att stressa på morgonen.
Mycket härligare att sitta i lugn och ro, dricka kaffe och blogga lite;)

Det där med att äta frukost känns ibland bra och ibland (som idag) mindre angeläget. Men jag har kommit fram till att min matdag fungerar bäst med frukost i magen. Annars blir det oftast onödigt småätande framåt förmiddagen.

Min frukost idag: omelett med ost och skinka...åsså kaffe förstås!

Börjar jobba klockan åtta och det ska bli intressant att se om kidsen är lika medgörliga idag som igår när de ska vakna...Troligen inte...

Ikväll är det då äntligen dags för fotbolllsträning igen. En hel vecka sedan sist. Var ju ingen träning för min del i måndags eftersom laget spelade träningsmatch och jag inte kunde vara med. Idag ska jag verkligen se till att bli varm innan jag drar igång och spelar så jag slipper att sträcka mig!

Nu är det dags att lämna sköna frukostbordet och leta upp lite kläder.
Önskar er alla en bra dag.

Inga kommentarer: