måndag 27 augusti 2012

Härlig start på veckan

Vaknade med ett ryck imorse! Shit vad var klockan!
Förstod att jag hade vaknat av Peters högljudda konversation med sin kollega i telefonen men tur var väl det. Hade somnat ifrån att ställa klockan igår...
Eftersom jag var för lat för att åka och handla igår kväll och kylskåpet gapade tomt så fick jag kasta mig iväg till OK för att köpa det nödvändigaste till frukost. Brrr va kallt det var! Nu är hösten verkligen här. Kan inte ha varit många plusgrader! Vaknade i alla fall till jäkligt snabbt.

Angelina vaknar oftast ganska snabbt och här är hon djupt försjunken i Barnkanalens utbud. Jäpp. Här äts det frukost framför TV:n. Går betydligt smidigare så...
 
Döm om min förvåning när även Stefan tassade upp i köket vid halv åtta innan jag ens hade hunnit att få frukosten färdig. Det är sådana här dagar jag blir rent och skärt lycklig...brukar knappt få upp honom om jag så står i en halvtimme och skriker rakt in i öronen på honom;)
Idag var han nyekiperad och snygg också. Han var nämligen med sin mor igår och shoppade kläder han också.
 
Nu har jag skjutsat Angelina till förskoleklassen, hängt en tvätt, sminkat mig och bäddat sängen och ska snart dra väg på jobb. Solen skiner och allt känns fint.
En bra start på veckan helt enkelt. Fler sådana morgnar tack!
 

Inga kommentarer: