fredag 24 augusti 2012

Dygnet borde ha 48 timmar...

...tycker jag. Hur man än masar runt så hinner man aldrig med allt man vill göra ändå:(

Idag har det varit en sådan där dag när jag känner att jag har halkat efter med en massa saker. Lite ångestframkallande och irriterande.
Huset behöver verkligen storstädas som alltid efter sommaren. Inget jag prioriterat de senaste månaderna men nu börjar det bli riktigt rotigt och rentav snuskigt på sina ställen.
Måste dessutom ta tag i det sista administrativa bitarna som har med gymnastikföreningen att göra så att jag någon gång blir av med det hela.
Därför satte jag mig ned ikväll och mejlade över en del grejer till K. Och sen satte jag mig ned en stund för att rensa i medlemsregistret. En fruktansvärt långtråkig och seg process men nu har jag i alla fall börjat...heja mig!
Blev ingen träning ikväll heller på grund av dessa nämnda ting plus att jag har hunnit med att vara på ett uppföljningssamtal nere på fritids samt se halva Stefans fotbollsmatch (förlust tyvärr). Dessutom har jag haft rejäl mensvärk hela dagen så att plåga sig med att springa intervaller kunde i ärlighetens namn kvitta....Får köra lördag och söndag istället.
Jag fick ju nämligen en bonushelg ledigt eftersom jag bytte bort min lediga onsdag mot lördag istället. Bra byte eller hur?!

Detta innebär att imorgon (eller rättare sagt idag) är sista arbetsdagen för veckan och tur är väl det. Har varit en kämpig sådan och jag har inte varit på något vidare humör överhuvudtaget av flera anledningar...Tror att det är efterverkningar av de stressiga veckor som har varit på jobbet under sommaren. Jag är trött på att vara bland folk all the time helt enkelt. Så är det bara ibland. Brukar gå över ganska så snabbt som tur är;)

Nu ska jag i alla fall sova ordentligt så kanske jag vaknar på ett något bättre humör.

Inga kommentarer: