måndag 25 juni 2012

Chokladglass LCHF


Nu så har jag fixat att få ordentlig glass med min glassmaskin! Det tar ett tag kanske innan man får in snitsen:)) Idag fick det bli chokladglass enligt följande recept:

INGREDIENSER 2-3 PORT:
4 ägg
3 dl grädde
4 tsk kakao
0,75 dl stevia strö

GÖR SÅHÄR:
1. Vispa äggen fluffiga
2. Häll kakaon i ett glas och häll på grädden, lite i taget, och rör om tills kakaon har löst upp sig.
3. Häll över kakaoblandingen tillsammans med äggen och vispa lite till.
4. Tillsätt eventuell sötning och följ därefter glassmaskinens anvisning.

Idag när jag gjorde glassen så körde jag den dubbelt så länge som det stod att man skulle göra men den var fortfarande lite för lös för min smak. Vet faktiskt inte varför det blir så. Kanske är det bättre om man låter glassblandingen stå i kylskåp någon timme innan? Jag lade därför glassen en liten stund i frysen och sen var den perfekt. Jättegod verkligen! Ska fortsätta att prova mig fram med glassmaskinen tills jag kommer på hur den funkar bäst:))

Inga kommentarer: