onsdag 4 januari 2012

Shoppingdag

Ja igår shoppade vi då precis hela dagen. Först for vi till Premium Outlet som var helt proppat med folk. Eftersom det var så jäkla kallt så var det väl ett alternativ som de flesta tyckte var bra antar jag. Fick med mig lite smått och gott därifrån. Nya löpardojor, löpartights, hörlurar till iphonen, en Nikeluvtröja och ett par True Religionjeans. Skulle in på DKNY men de hade STÄNGT för inventering! Jäkla skit!

Drog vidare till Florida Mall och det gillade jag faktiskt bättre eftersom allt låg under ett tak och det gav en bättre översikt men jisses vad stort det var! Man kunde gå och gå och gå och det kom bara nya affärer hela tiden! Vi köpte två par skor (Nike och Sketchers som blinkade överallt) till Lina samt lite kläder till henne. Peter införskaffade sig en kamera för halva priset mot vad det skulle ha kostat hemma. Stefan fick till sin stora glädje äntligen tag på en surfplatta och jag köpte mig ytterligare ett par skor och ett par jeans. Man hade behövt flera dagar på sig där inne om man skulle ha hunnit med allt! Hittade en skitsnygg skinnjacka (äkta) för bara 600 spänn men den var så ny att de bara hade hunnit få in de som var vita i färgen och det ville jag inte ha så det blev tyvärr inget. Tog en sväng in på VS men där hade de rea så det gick knappt att ta sig fram inne i butiken så då struntade jag i det också...hade nog velat haft lite mer grejer men å andra sidan är vi kvar en stund till;))

Vi var i alla fall helt slut när vi till sist landade hemma strax före tio igår kväll.
Idag är det dags för Universal Studios. Ja faktiskt både idag och imorgon eftersom vi ska se båda parkerna. Köper en Park Hopper-biljett så man kan gå emellan även där. Tror det blir smidigast. Är nog snart dags att väcka kidsen och se till att komma iväg för Universal stänger tidigare än Magic Kingdom och köerna är inte att leka med framåt dagen. Det skulle bli lite varmare idag också och inte blåsa så mycket som tur är.
Ha en fin dag!

2 kommentarer:

Iréne sa...

Vad ni hinner med mycket på den dag. Själv skyltar jag om i butiken. Skönt att få bort julen. Nu tar vi ledigt i några dagar sen är det tillbaka till normala vanor
Hoppas ni får lite varmare väder. Kram

Tessan sa...

Ja vi har ett tempo utan dess like:)) men idag ska vi vila. Temperaturerna är sakta på väg att gå tillbaka till det normala och från och med imorgon skulle det vara över 20 grader i alla fall.