söndag 1 januari 2012

Lchf och USA

Jag har haft mina betänkligheter när det kommer till just detta att äta LCHF i detta land och än så länge så är det lite som jag befarade. Det är inte helt lätt alla gånger...på flygplanet serverades pasta, kakor, pizza och mer kakor...På Hiltonhotellet funkade det finfint med massa äggröra och bacon och till och med gott kaffe. På vår anläggning där vi bor finns det ingen restaurang, bara en bar/grill där det serveras pizza, sandwiches och allt med pommes till...
Vi har ju eget kök så igår åkte vi och handlade ägg och bacon att ha till frukost men så var det smöret då som inte gick att steka i:(( Det blev istället rostat bröd (sött) med cheddar...
Vi får se om vi hittar lite bättre varor sen när vi kommer till Wall
Mart...

1 kommentar:

helenesskolsida sa...

Aj då. Jag, eller vi, är sugna på USA men efter att ha läst hur fettskrämda de är vte katten. Ändå vill jag dit :-) Fast leva på skitmat skulle få mig att gå upp radikalt och min mage balla ur helt. Hoppas ni har det skönt och bra ändå, trost skitmaten :-)