söndag 8 januari 2012

Härliga Clearwater!

Idag var det då dags att lämna Liki Tiki Village och dra vidare mot nya resmål. Tog sin tid att packa för har man stort utrymme så har man...grejer överallt med andra ord och nu är det bara att hoppas att vi fick med allt....

Kom iväg vid halv tio i alla fall och styrde kosan mot Clearwater...trodde vi...vi hamnade aningens fel (Madeira beach) eftersom jag och Peter inte riktigt hade angett rätt siffror och adress till GPS:en...hrmm...host host...Nåja...vi fick en fin extra halvtimme efter kusten och fick se många fina lyxvillor och båtar...
Väl framme i Clearwater blev vi glatt överraskade. Hur fint som helst och hotellet låg precis på beachen och vi fick ett rum med balkong och havsutsikt. Kunde inte bättre bli!

Stefan framför hotellet....

Vårt rum...

Utsikten är som sagt inte fy skam...

Bron till fastlandet...

Lina och jag spanar in poolen...

Clearwater är litet och det var ganska skönt att bara knalla över gatan när man ville äta mat och slippa ta bilen...

Piratskepp på ingående

Efter lunch på italiensk restaurang blev det dopp i poolen...


Kan man annat än njuta när...

...man sitter i en solen vid poolen, klunkar på en Heineken, ser havet lite längre bort och de spelar 80-talsmusik i högtalarna...nä det är livet på en pinne det om ni frågar mig:))

Lina har plockat snäckor på stranden...Vi kände på vattnet också som hade dopptemperatur...inte mer...

Bron i solnedgången...

Solnegång i Mexikanska golfen...otroligt vackert...

Kvällsaktivitet för idag; minigolf på 18-hålsbana

Stefan jublar efter sin hole-in-one redan på andra hålet! Vann hela alltet gjorde faktiskt jag;))

Efter en riktigt stabbig middag på hotellet så slappar vi nu bara på rummet. Ja Peter sover redan förstås... Imorgon bär det av till Marco Island och jag hoppas verkligen då att det är minst lika bra där...annars hade jag gärna velat stanna i ett par dagar till här...Vi kommer i alla fall att få tillgång till ett betydligt större rum. Vi har blivit vana att ha mycket utrymme och på Marco Island har vi bokat ytterligare ett timesharehotell med 3 sovrum och 2 badrum och kök så det blir nog bra;)) Jag kan säga att vi redan har vänt upp och ned på detta hotellrum och vi har knappt varit där!!!

See ya!


















Inga kommentarer: