onsdag 25 januari 2012

Fler hakar på LCHF

Det känns som om LCHF bara blir hetare och hetare. Expressen fullkomligt bombar ut LCHF-artiklar och bilagan häromdagen var jättebra, böcker om LCHF kommer ut på löpande band och på Google är sökordet LCHF väldigt populärt just för tillfället.
Ganska naturligt egentligen såhär efter nyår. Det är samma med att alla skaffar gymkort ungefär;))
Väldigt kul är det i alla fall och jag blev väldigt glad när jag igår fick se att en bekant till mig till sist har beslutat sig för att prova LCHF. Hon har en jättebra blogg som jag tycker ni ska kika in på: www.inga.blogg.se
Ska bli intressant att följa tycker jag.

För egen del så går allt enligt planerna. Börjar få tillbaka den där superenergin och jag mår toppen. Har tagit till ett knep för att hålla sötsuget på avstånd. Jag äter nötter och mandlar. Förut så har jag varit ganska så strikt med detta och bara ätit detta som godis. Nu har jag tänkt om och tänker ha med mig nötter eller mandlar överallt för det funkar superbra mot sötsuget! Räcker med någon näve här och där. Mycket nyttigare än godis i alla fall.
På vågen tickar siffrorna ned i rask takt så jag har ingen anledning att klaga.
Nu laddar jag för dag fyra utan socker.

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är det toppen att lchf når ut! Jag blir så glad av det!=) Nötter är bra skit det, jag är periodare verkligen, men har nu ett tag haft blandade nötter i yogurten på morgonen (hasselnötter, mandlar, valnötter), gottgott! Kul grej det där med videobloggen, att få höra din röst också nu när man sett dig på bild å läst allt du skriver i bloggen!=) Kram