söndag 6 november 2011

Urballarhelg...

...har jag haft den här helgen. Å shit vad jag har frossat i onyttigheter! Började med att käka en kebabrulle i fredags kväll sen fortsatte det under lördagen med: tårta, lösgodis, varma mackor och morötter med dip. Ingen hejd allltså. Konstigt nog klarade sig magen ganska så bra ändå men bra mår man ju inte...Tänker inte hänga läpp för detta utan bara konstatera att det inte blev bra helt enkelt...Jag är lite less för tillfället för den här helgen så har förkylningen tagit ny fart och ikväll fick jag skicka Åsa till cardion istället för min hals är megatjock och svullen-igen. Allihop här hemma hostar och snorar och ingen är helt pigg. På tisdag är det jag som ringer sjukhuset igen om jag inte blir bättre för jag är dörädd för att det är streptockocker jag går och drar på också. Kanske har vi det allihop och då gäller det att sätta stopp så att det inte fortsätter i all evighet.

Som vanligt har den lediga helgen gått megafort.
Igår var vi på kalas hos Noah och fick spana in det nya huset. Herregud så fint det var! Blev fantastiskt avundsjuk och speciellt på utsikten! Inte alla som får ha ett sånt guldläge på ett hus. Där kommer de nog att trivas jättebra tror jag.
När vi ändå var i krokarna så tog vi en avstickare till pappa också innan vi for hem.

Hann hem lagom till "Så mycket bättre". Kan ju inte missas. Tyckte program två var aningens segare än första programmet men jag gillar Eva Dahlgrens musik så det var klart sevärt i alla fall. Laleh gjorde en fantastiskt bra version av "Ängeln i rummet" men jag gillade även E-types version av "Jag är gud". Suggestiv och svängig. Han är ju musikalisk den där E-type även om han inte sjunger värst bra det märks på arrangemangen om inte annat. Det där kanintramset kunde man gott ha klarat sig utan även om syftet var gott.

Efter programmet gick hela familjen ner till G:s grav och tände ljus. Det var vackert och fridfullt nere på kyrkogården, precis som det ska vara en sån här helg.
Kvällen avslutades med "Titanic" och det kändes precis som om den filmen passade in i stämningen efter kyrkogårdsbesöket.

Idag blev det en lååång sovmorgon. Alldeles för lång tyckte jag för dagen blir ju alldeles för kort när man inte kommer upp i tid. Angelina var i vanlig ordning rastlös så jag ringde och frågade om inte Jonna kunde komma hit och leka och det kunde hon till Linas stora glädje.
Det har varit full fart på dem hela dagen och inte tillstymmelse till bråk. Var ute en sväng i lekparken också men det kändes svinkallt tyckte jag men det kan ju bero på att jag inte känner mig helt kry. Har frusit hela dagen.
Hann att städa undan lite i förrådet i alla fall så nu kan man till och med gå in där utan att trampa på en massa saker. Inte dåligt så.
Efter middagen började jag kännan mig mer och mer svullen i halsen så då ringde jag Åsa och frågade om hon kunde vikariera ikväll och det var inga problem. Ingen sak när man har ersättare:))

Körde hem Jonna vid sextiden och satt och drack kaffe och tjötade ett tag med Jannike innan vi for hem igen. Nu är i alla fall helgen över och som vanligt har jag inte gjort hälften av det jag hade hoppats att få gjort men först och främst så vill jag bli frisk nu! Hoppa inte jag behöver skippa cardion imorgon också men det ser ju inte lovande ut direkt...
Nu är det i alla fall dags för att nanna kudden. Nattinatt


1 kommentar:

Anonym sa...

Krya på dig Tessan, snart är du på G igen på alla nivåer!=) Kram