fredag 18 november 2011

Somnar gott...

...om kvällarna gör jag tydligen...Slocknade igen igår när Lina skulle nattas och vaknade med ett ryck klockan kvart över sju nu imorse. Tack och lov ska tilläggas eftersom jag inte hade satt igång alarmet överhuvudtaget;)) För egen del är det ingen fara men Stefan ska ju upp och iväg. Sen så misstänker jag att jag kommer att få jobba i en något fuktig arbetsrock idag eftersom jag inte hann hänga den igår...

Kanske inte så konstigt att jag är trött heller eftersom jag fortfarande är väldigt snorig och tätt i bihålorna plus att jag har kört fyra hårda träningspass på fem dagar. Under sista konditionslåten igår på Athletic-passet så tog det helt stopp i benen. Kändes som jag knappt kunde lyfta fötterna drån golvet när vi skulle köra trappsteg på brädan. Idag blir det i alla fall träningsvila men å andra sidan jobbar jag i sisådär tio timmar istället...

Den här helgen är jag "ledig" men som vanligt är det en massa annat som ska klämmas in. Imorgon hade  vi tänkt åka till tippen med en massa skrot men jag tror ärligt inte att vi hinner det eftersom Filips dop börjar redan klockan ett. Får bli att röja undan och städa så mycket som det bara går innan dess helt enkelt. Ska börja stryka julgardinerna och putsa fönster för innan nästa helg ska de vara uppe! Det tar ju sin tid så det är lika bra att börja så smått.
På söndag ska vi pyssla och förbereda för julskyltning på cafét under förmiddagen och sen på eftermiddagen får det bli lite kalas för Stefan som fyller 14 år på måndag. Sen ska jag ju hinna med ett cardiopass i Svensbyn också. Låter som en "ledig" helg eller hur??? Usch...jag behöver verkligen lite semester snart känner jag. Jag känner mig aningens less på det mesta för tillfället och jag är allmänt glömsk och disträ. Brukar vara ett tecken på att det har varit lite för mycket ett tag och inte blir det mindre den närmaste månaden...

Dagens hiss:
Peter "lagade" tvättmaskinen som har varit minst sagt skum i några dagar. En av Angelinas strumpor hade lyckats smita in under trumman men nu är den ute igen (något tilltygad dock) och allt funkar som vanligt igen. Tur i oturen att reparatören inte kom hit i förrgår...

Dagens diss:
att vi fortfarande inte sett röken av de norska skattepengarna. Börjar bli hög tid att boka USA-resa nu så give us our money back!!!!

Nu är det hög tid att rusta för fredagsjobb. Halleluja!

Inga kommentarer: