onsdag 9 november 2011

Ledig dag i Karlstad

Hej hopp! Igår kväll var jag så jäkla trött att jag helt enkelt inte orkade blogga innan jag stupade i säng så vi får väl ta en snabbresumé idag då :))
Fick tid på vårdcentralen på förmiddagen och tog ett halsprov. Visade ju naturligtvis ingenting och det var ju knappast någon skräll. "Virusinfektion" var domen. Jo tjena...ska bli intressant att se hur länge jag ska gå omkring som en jäkla zombie för det är ungefär så jag känner mig just nu. Skulle kunna sova dygnet runt känns det som.

Efter att ha spenderat cirka en timme i väntrummet på vårdcentralen så var jag verkligen värd lite kaffe. Vi tog en fika på cafét och sen drog vi direkt till Karlstad. Lina skulle kolla sina ögon igen för förra gången såg hon inte lika bra med vänster öga som med höger. Det gjorde hon dock den här gången. "Supersyn" hade hon tydligen så vi spenderade ungefär fem minuter inne hos ögondoktorn. Kändes verkligen skönt att hon slapp att ögondroppar och så.

Tog sen en liten promenad in till centrum och käkade lite lunch på Mitt i City innan vi drog iväg till Toys R Us. Jag hade lovat Lina att hon skulle få välja en liten leksak om hon var duktig hos doktorn. Hon var nog lite orolig över att det inte skulle bli något besök i leksaksaffären eftersom besöket hos doktorn var så kort. "Jag var väl duktig nu" frågade hon så fort vi kom utanför dörren. Leksak blev det i alla fall även om det tog tid att välja...

Sista stoppet blev IKEA och vi strosade omkring ganska lång tid faktiskt. Jag skulle egentligen bara ha värmeljus men som vanligt så kom man hem med både det ena och det andra. Två stora påsar mer exakt.
Kvällen avslutades med ett avsnitt av Desperate Housewives och sen somnade jag pladask i Linas säng!

Idag jobbar jag eftermiddag så just nu är det långfrukost som gäller. Dock utan kaffe. Helt otroligt att glömma att köpa detta trots att situationen var exakt den samma igår morse! En frukost utan kaffe är ingen frukost!
Ha en bra dag allihopa!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är nästan bättre att de hittar nåt "ordentligt" när man ändå är hos läkaren, även om det inte är kul att vara sjuk. För då får man bra medicin å kan ta sig ur den onda cirkeln. Hoppas du piggnar till snart!

Svar: Tack snälla för peppen, jag är ju glad för minus på måttbandet, men det är ju den där vågen man glor på ändå i slutänden ändå!=))

Kram