söndag 20 november 2011

Fjortis i huset

Så då var den helgen över också då och det har knappt varit en lugn stund så det känns nästan skönt att det är måndag igen imorgon:))

Idag började vi adventspyssla på cafét och vi hann i alla fall med lite på de drygt fyra timmar som vi var där. Jag roade mig med att fylla socker i alla ljuslyktor som vi ska ha på bordet samt hjärtan som ska hänga lite här och där. Sen hann jag med att sätta ihop dem också innan det var dags att dra. Tidskrävande minst sagt men det är värsta är kvar: att fixa kristyr på allihopa. Det får vänta tills imorgon...
Vid ettiden sprang jag och Lina iväg till Coop för att köpa Expressen och det viktigaste: bilagan! Ojojoj vad nyfiken jag var men mest nyfiken var nog Lina. Hon ryckte upp tidningen så fort vi hade betalat. Hon tyckte nog att det var lite kul att mamma fanns på bild på omslaget....

Blev som sagt positivt överraskad av de två bilder som var med. Texten har jag ju läst redan innan men jag var dörädd för att se bilderna men de var helt ok. Jag gör mig inte direkt bra på foto så med det i bakhuvudet får jag vara nöjd;)) Tack förresten för alla fina kommentarer jag har fått både här och på Facebook. Det värmer ska ni veta!
Så nu var hela den här historien över men jag har ju en annan spännande LCHF-grej att vänta på men det är lite hemligt och kommer inte att avslöjas förrän efter jul tror jag...ska bli intressant...

Direkt efter pysslandet på cafét så fick jag åka hem och kasta i mig lite mat och drygt en timme senare var det dags för lite firande av vår blivande fjortis i huset, nämligen Stefan. Han fyller inte förrän imorgon men det blev kalas idag istället...

Första paketet öppnat. Bindningar till skidor...han kunde nästan räkna ut vad som kom sen...

...och mycket riktigt...där kom de nya skidorna...

Stefan demonstrerar en udda funktion på sin nya onepiece. Varför man som fjortonåring vill gå omkring i pyjamas övergår mitt förstånd men de där klädesplaggen är omåttligt populära och antagligen supersköna....

Massa kosing cashade han in pöjken. Både svenska kronor och dollar som förhoppningsvis ska spenderas på mycket kuliga saker...

Dags för att blåsa ut ljusen på tårtan. Det blev så många att chokladen smälte!

Kids table

Charmtrollet Viktor leker och Lina övervakar...

Far och son Broms. Haha...kolla vad lika de är!! Styvpappa Lennart lurar i bakgrunden...


Efter kalaset så var det bara att kasta sig iväg på nästa event. Cardio ute i Sillerud. Kändes faktiskt väldigt skönt att få träna trots att jag var sliten, stressad och trött. Det blev ett ganska så intensivt pass med högt tempo i alla övningar. Gött!

Nu är det dags att nanna kudden (kanske lite Wordfeud först om någon är vaken) för denna vecka som kommer blir knappast lugnare. Imorgon ska jag börja förbereda inför advent och stryka julgardiner och putsa fönster...en aktivitet som kommer att upprepas varje kväll misstänker jag denna vecka..

Nattinatt










1 kommentar:

Viktnedgangsomfunkar sa...

Oj vad du står i! :) Och igen: Jättefint reportage! Kram