fredag 28 oktober 2011

Skönt att arbeta lite...

Ja det var faktiskt ganska så skönt att få jobba lite idag även om jag har haft det väldigt mysigt med lilla skruttan i några dagar. Man saknar att komma ut och träffa folk framför allt.
Idag har det varit full rulle så arbetsdagen har verkligen gått skitfort! Lagom till städningen så kom "kramperna" i benen. Det var väntat kan jag säga och jag vet ju att det snart går över. Nu undrar ni kanske varför jag har ont i benen? Jo jag får alltid det när jag går ner på riktigt strikt lågkolhydratkost. Har varit med om det några gånger nu så jag vet att det kommer förr eller senare Vet inte varför faktiskt. En del säger att det beror på magnesiumbrist men då borde det väl hålla i sig hela tiden? För mig är det mera som ett omställningsbesvär som försvinner efter en eller två dagar men jag kan lova att det inte är skönt under tiden det håller på. Det krampar inte på riktigt utan känns mer som en slags överansträngning och en ömhet i benen. Svårt att förklara.

Nåja...detta betyder att jag har varit duktig med ätandet och idag har jag verkligen varit riktigt ståndaktig. Inte en endaste grej av fel slag har slunkit ned trots att jag har jobbat tio timmar. Brukar ofta bli en ruta 77%-ig choklad till kaffet om inte annat. Åt förvisso en monstersallad till lunch men brukar ändå bli hungrig och sugen vid sextiden. Inte idag. Är riktigt stolt över mig själv.

Imorse visade vågen fina siffror också så nu jäklar SKA JAG HÅLLA MIG den här helgen så jag får ännu finare siffror på måndag. Det gäller bara att ge sig fan på att det ska gå att hålla sig undan sött. Det funkar ju uppenbarligen på vardagar och då kan det funka på helger också. Håll tummar och tår för mig. Det är helgerna som jag MÅSTE lära mig att klara av om jag ska nå min målvikt. Förra helgen var helt ok men inte tillräckligt för att vågen ska hålla med. Så kanske jag kan äta sen när jag är klar för att hålla vikten men inte om jag vill gå ned.

Nu på kvällen har jag fipplat med det där hemliga projektet för det ska vara färdigt till veckan så jag måste lägga på ett kol. Har tittat på ett helt program av Skavlan också-utan ljud. Hallååå SVT vad hände?

Nu ska jag bara softa resten av kvällen och imorgon blir det jobb igen....

Inga kommentarer: